torsdag den 21. august 2008

Idé

Noget med at analysere banner reklamer i forhold til deres udseende. Virker banner reklamer overhovedet og virker de bedre hvis de stilmæssigt er rene og "oppe i tiden". Deri er der selvfølgelig en masse visualisering, men også en masse kommunikation som bla. handler om segmentering, målgruppeanalyser og clickrates. Og så kan der komme noget teknisk indover, så som programmet flash og dens muligheder.

Relevandte spørgsmål:
Har designet indflydelse på hvor mange der klikker på banneret?
Er bannereklmaer en uddød race som forbrugeren kun bliver irriteret over?
Er det bannerne der genererer indtægter på hjemmesiden eller er det nærmere søgemaskineoptimeringen?, noget om webanalyse.
Handler det mere om synlighed end Clickrate?
Målrettede bannere og målgruppe analyse, er der nogle områder hvor det er bedre at bruge bannere end andre?


Denne ide affødte flere ideer, denne ide er bare en af mange...

Ingen kommentarer: