tirsdag den 9. september 2008

Status



Så er jeg kommet videre med specialet.
Jeg fik sat 3 scenarier op, som kunne have interesse for Par No 1 at jeg arbejder med...og ikke mindst stor interesse for mig:

1. Udvikling af online markedsføring som kan skabe mere trafik på en af kundernes hjemmeside. Hvilke muligheder er der? Banner , adword og søgemaskineoptimering.
- arbejde på en konkret eller fiktiv sag.
- undersøge hvor der skal annonceres/ målgruppen/budskabet i annoncen.
-udvikling af ide
- design af banner
- opbygning i flash

2. Udvikling af case til brug ved kundemøder ang. bannerreklamer.
Formål: at sælge flere banner og få kunderne til at tænke videre end ”hjemmeisde”.
Produkt: forskellige bannere, evt. til den nye hjemmeside eller som test som kan vises til kunder, når der skal sælges bannere. - research, hvad er fedt og hvorfor/ noget om målgrupper og budskaber
- hvorfor er det vigtigt for par No 1 at bruge flash banner på deres egen hjemmeside.
-udvikling af forskellige ideer
- design af banner, tilpasset det nye design på logo osv.
- udvikling i flash

3. Kan man skabe et dynamisk sted på nettet, hvor kunderne kan komme mere i dybden med hvem Par No 1 er. Et sted hvor både ledelsen og medarbejdere er engageret. En tone og indhold der gør at kunder og samarbejdspartnere har lyst til at komme tilbage, da de føler de fagligt og personligt får noget ud af besøget. Kan det have indflydelse på om man bliver valgt som reklamebureau, at kunden får et mere personligt forhold til bureauet.
- En blog som en del af den nye online strategi, som et udtryk for åbenhed og ærlighed.
- Opbygning og redaktør på bloggen
- Flere redaktører, egentlig bør alle kunne skrive på bloggen
- En legeplads/ show off/ nyheder/ præsentationer af nye kunder nye medarbejdere etc.
- God stemning i firmate og blandt de ansatte


Par No 1 kune lide alle ideerne, men mente der nok er mest kød på ide 1. Så den er jeg gået igang med. Jeg er kommet på en af de store kunder herude, nemlig de gamle grønne skobutikker som idag hedder Zjoos. Sitet blev lanceret tilabge i februar, og min opgave er at komme med nye ideer og gennemgå siden. Så indtil videre har jeg fået titel, beskrivelse og søgeord på alle siderne.

Jeg er godt tilfreds med sådan som specialiseringen har artet sig. Så nu er det bare om at klø på.

Ingen kommentarer: